Sähköauton latausasema Walle25A, 1-vaihe, 6 kW, Type 2, Walle

Pelastus yksivaihelataajille!

Asiakkaan kuva

Viimeinkin asema joka muuntaa kolmivaihevirran yksivaihevirraksi pelkkää yksivaihelatausta tukeville sähköautoille. Lue lisää >>

Vertaile

Useasta sähköautosta tai lataushybridistä löytyy 7,2 kW sisäinen laturi, harvempi kuitenkaan pääsee kotilatauksessa hyödyntämään suurempaa lataustehoa yleisen kotitalouden pääsulakekoon (3x25A) takia, näin 1-vaiheisen latauksen teho jää yleensä vain 3,6 kilowattiin.

Suomalainen Trafomic on kehittänyt tähän tuskastuttavaan ongelmaan ratkaisun! Suomen kuuluisimmassa moottoritieliittymässä Raisiossa valmistettu täysin kotimainen Walle-latausasema yhdistää kaksi vaihetta yhdeksi mahdollistaen näin yksivaiheisen 25 A latausvirran eli 6 kW lataustehon! Ylimääräiseksi jäänyt vaihe ohjataan laitteen kyljessä olevaan suko-pistorasiaan.

Esimerkiksi vuoden 2018 Nissan Leaf sähköauton latausaika (10-100%) lyhenee 9,5 tunnista karvan alle 6 tuntiin!

Wallen tekniikka säästää talosi sulakkeita ylikuormitukselta mahdollistaen nopeamman latauksen, varsinainen win-win tilanne! Laitteesta löytyy myös kytkin jolla lataustehon pystyy halutessaan puolittamaan.

Tämän lisäksi laitteesta löytyy 16 A suko-pistorasia, eli siis tavallinen valovirtapistorasia joka mahdollistaa jatkuvan 16 A virran turvallisesti. Näin tarjolla on sähköä myös toisen auton lataamiseen (erillisellä laturilla) tai lämmittämiseen.

Tyylikäs, valkoiseksi maalattu, alumiinikotelo on IP44- suojattu ja sopii asennettavaksi sekä sisä- että ulkotiloihin!

Latausasema toimitetaan 1,5 m voimavirtakaapelilla eli tämän asennukseen ei tarvita sähkömiestä kunhan voimavirtapistorasia löytyy jo sopivasta paikasta. Töpseli seinään, asema muutamalla ruuvilla seinälle ja valmista tuli.

Otathan kuitenkin huomioon että laitteen mukana ei toimiteta Type 2/Type 2-kaapelia, vaan sellainen tulee hankkia erikseen.

Ostamalla juuri omaan käyttöösi sopivan mittaisen kaapelin varmistat että piuhaa riittää jos auto parkkeerataan kauemmas asemasta tai että sinulla ei roiku metritolkulla ylimääräistä kaapelia jos pystyt parkkeeraamaan aivan aseman viereen.

Tekniset tiedot:

  • Mitat (mm): 420 x 350 x 110
  • Paino: 19 kg
  • Kotelon materiaali: Alumiini
  • IP-luokitus: IP44
  • Vikavirtasuoja (sisäinen): AC 30 mA; DC 6 mA
  • Käyttö- ja säilytyslämpötila: -30…+40 °C
  • Liitännät: 1 x Type 2-pistorasia (IEC 62196), 1 x Schuko 16 A
  • Syöttöliitäntä: 1,5 metrin johdolla varustettu CEE 16 A, 5-napainen- voimavirtapistoke
  • Syöttöjännite: N+3L 400 V 50 Hz
  • Syöttövirta (25A latausvirralla): 15,5 A
  • Syöttövirta (13A latausvirralla): 8 A
  • Lähtöjännite: 240 V (Type2), 230 V (Schuko) 50 Hz
  • Lähtövirta: 25 A
  • Teho: 5,75 kW
  • Standardit: IEC 61439-7, IEC 61851-1


Esimerkkejä 7.2 kW sisäisellä laturilla varustetuista sähköautoista: Nissan Leaf, Huyndai Kona, Jaguar I-Pace

Tuotteella ei ole yhtään arvostelua

Ole ensimmäinen joka arvostelee tämän tuotteen!

UUTTA! Voit lisätä nyt myös kuvia kaikkien ihasteltavaksi (vapaaehtoinen)
Voit lisätä yhden tai useamman kuvan. Lähettämällä kuvan, annat meille oikeuden käyttää kuvaa markkinoinnissa ja sosiaalisessa mediassa.

Yhteystietojasi ei julkaista.

Muut asiakkaat ostivat myös